Monday, July 26, 2010

knape?

hai tentawan slamat ptg sume? korang x balik kerja lagi ker ? ooooooooo aku lupa kalo yang kerja gomen kan balik jam 5 ptg but yang kerja swasta plak aku tak tau la coz aku blajar pun kat tmpat under gomen . tengahari tadi aku gi lunch kat cafe berjumpa la dgn adik angkat aku si Afi dok makan pun 1 meja .

aku pelik la dgn perangai dier dulu dier ni jenis hepi go lucky tapi sekarang ni dia dah cam x bese plak nak bercakap dgn aku gegara aku mengamuk dgn balak dier ari tu , tapi bukan silap aku silap balak dier la yang balak dier pergi anta mesej berbaul amaran tu ape hal & aku pun dengan segala hormatnyer timing naik la aper lagi nasib baik la aku x memaki balak dier yang semamangnyer agak agak sombong tu . lagi satu lepas jer kejadian tu aku dengan afi x berapa bercakap sangat coz aku nak bagi dier peluang berfikir dan untuk aku tenangkan fikiran aku yang memang sedia serabut time tu .

yer la cuba korang bayang kan mane la aku tak hangin 18 badan masa insident tu berlaku dah la aku tgh pening pasal my tugasan yang agak agak berlambak pastu aku dah exam midterm lagi masa tu pastu diorang palak buat perangai . tu la aku dah beberapa kali cakap kat diorang SARANG TEBUAN JANGAN DI JOLOK KALO DI JOLOK BURUK PADAHNYA YANG AKAN MENIMPA kan betul ape yang aku cakap . bukan ape tau selama ni diorang tengok aku ni jenis gelak gelak walaupun muka aku serius tapi bila diorang dah kenal aku memang la aku ni jenis x seserius mana pun sebab tu la diorang hengat boleh buli aku sesuka hati tahap bluehippo diorang tak tau dalam gelak gelak aku perhatikan jugak gerak geri diorang & terbukti la sudah kirenyer GUNUNG BERAPI TELAH MEMUNTAHKAN LARVA NYER SEHINGGA MERANAPKAN APE YANG ADER DI SEKELILING NYER & MERANAPKAN DENGAN KAU KAU SEKALI . baru diorang tau siapa KAK NURRIZ yang sebenarnye .

jenis aku aku boleh kawan dgn orang yang boleh faham aku , aku boleh kawan dengan orang yang dungu tapi aku tak boleh berkawan dengan orang yang BODOH SOMBONG macam mamat yang telah menyakitkan hati aku dengan amaran yang macam c- l- k - . bagi aku kalo ko nak kontrol seseorang tu PASTIKAN dier menjadi milik kau sepenuhnya contoh tunang kau atau pun bini kau selain daripada tu KAU tak der hak nak kongkong orang tu .

walaupun kitorang dah ok , but bagi aku still x boleh nak lupakan aper yang mamat aku dah buat pada aku . memang la tu just amaran but dier tak reti nak hormat ke yang aku ni lebih tua dari dier @ family dier memang tak pernah ajar dier cara cara untuk hormat kan orang yang lebih tua dari they all . aku pun bukan la baik sagat but aku berusaha untuk membaikkan diri aku untuk kesejahteraan orang lain yang ada di sekeliling aku . sebab ape ? sebab aku x nak diorang lari dari aku kerana tanpa SOKONGAN dari diorang , harus aku menjadi insan yang lemah . sekarang ni aku pegang SATU prinsip '' lebih baik berdiam daripada banyak cakap . harus bercakap apabila rasa perlu bercakap & harus ambik perhatian dgn perkara yang agak agak penting sahaja ''. tu la prinsip yang aku guna sampai sekarang yang orang lain tak tau , sebab tu la aku tak ramai kengkawan kerana aku hanya berkawan apabila perlu(kecuali dengan kawan yang memang dah lama kenal aku , tu jer la akan menjadi kawan aku smpai bebila ) . Bagi aku tak guna buat baik dengan orang kalo orang tu tak pernah ikhlas kawan dengan kiter .

aku ader satu Aura yang memang aku ader dari kecik yang memang aku prasan sejak aku dah pandai berfikir dan menilai . kalo hati aku terguris akibat seseorang, orang TU akan terkena balik balasan yang sama dengan ape yang dier telah buat kat aku . sama ada orang tu sedar ataupun terpulang kepada individu memasing untuk menilai .

aku x suka cari gadoh dengan orang sebab aku memang tak suka bergadoh aku tak suka hal yang remeh sebab aku tak suka memeningkan kepala aku yang memang sedia akan serabut . aku x suka kekusutan sebab aku sukakan kekemasan aku x suka bau bauan yang meloyakan sebab aku ni jenis penggeli aku tak suka bebelan kerana aku tak suka membebel aku tak suka orang busybody hal aku kerana aku tak suka campur hal orang lain . bagi aku kalo aku tak kacau hidup orang orang pun x perlu tau aper yang aku buat , sebab ape ? SEBAB AKU TAU APER YANG AKU BUAT .

No comments:

Post a Comment