Monday, July 12, 2010

first kursus

hai tentawan korang sihat ke? aku ? sihat alhamdulilah . hari bermulanye kursus untuk group yang tak pergi ke langkawi . Hanya ada 31 orang jer plajar yang x pergi 9 perempuan dan selebihnyer lelaki la , aku rasa cam malas jer nak gi kursus tu yer la mesti x best , siap kena pakai sut sukan lagi arghhhhhhh bosan nyer .

kursus tu start pada jam 8.30 pg so agak lewat jugak la aku pergi ke dewan perdana tu tapi pandai la aku bajet masa supaya x terlebih daripada waktu yang ditetapkan .

smpai jer kat dwn prdana cam bese la kena ikut prosedur formal sebelum tu kena daftar dulu pastu lepas diberi file sorang satu peserta kena ambik tmpat pastu kena dgr kata alua aluan drpada kaunselor coz kursus ni bawah selaan unit they all . lepas tu kursus pun bermula ......

memula sekali kitorang kena wat ice breaking , hah? ice breaking tu ape? la korang tak tau ke ish ish ish kesiannyer hah meh meh sini aku bgtau ekkk bukak telinga tu besar besar k . ice breking tu kitorang disuruh berkumpul dalam kumpulan yang bersa pastu kena kenal kan diri memasing . mulanya x fun sangat tapi yang buat menceriakan keadaan dengan kehadiran si ungka and the gang suasana yang agak agak muram tadi trus jadi ceria dengan lawak spontan dari dorang .

pada petangnyer plak kitorang main game lagi main punyer main tetiba lampu terpadam sangka aku diorang sengaja padam lampu tapi sebenarnye elektrik memang x der ............ hai aper nak jadi la ............ kat hostel pun x der elektrik gak . aku bernasib baik coz aku masuk toilet sebelum hari semakin gelap aaaaaaaaaaaa sejuk sikit rasa badan aku yang semangnyer tgh panas ni . lepas tu bagi mengisi perut aku yang sedia lapar ni sempat jugak la aku order burger coz ari ni cafe tak bukak kerana malam ni ader karaoke dan BBQ sooo diorang tu tengah sesibuk la sediakan bahan tuk wat BBQ mlm ni .

rerupenyer kat cafe ader elektrik tapi x sume tempat la but ok la kan drpada x der langsung lagi susah tul x? jam dah kul 8.30 malam aku dgn beberapa girls bergerak ke cafe , lorong yang digunakan untuk ke cafe memang gelap giler wa cakap lu tp aku x kesah coz aku bergerak dalam group so x der la takut sangt . smpi jer kat sana cam bese la ader beberapa group ditugaskan untuk kerja kerja panggang memangggang BBQ mlm ni . yang kat dalam cafe pula ader beberapa group lain tgh menyetlekan kerja memasang audio untuk karaoke malam ni .

Function pun mula ...... seronok gak la ...... yang paling aku x sangka rerupenyer group ungka and the gang memang punya aura suara yang memang sedap terutama si ery . oooooooo baru aku ingt rerupenyer yang slalu azan kat surau tu rupenye suara si ery ni la hurmmm patut la pandai nyanyi & bersuara sedap bilal surau rupenyer orang pandai azan la katakan besenyer orang pandai azan ni memng suara dia merdu kalo dalam bab nyanyi .

pecah rekod la kali ni setelah hampir 5 tahun aku blajar kat sini ni la kali pertama aku sumbangkan satu lagu . function tu abis jam 12 mlam but dalam jam 11.30 mlm aku dah memblahkan diri aku yang sememangnyer nak blah ni . sebelum balik tu sempat jugak la aku ajak salah sorang student junior tu teman aku balik coz dah lewat sngt takot gak aku jalan sensorang oooppppsss terlupa plak dalam masa function tu berjalan elektrik pun dah ada soooo x der la aku tido dalam kepanasan malam ni .

No comments:

Post a Comment