Thursday, May 6, 2010

gi holiday lg

hai ........ slamt ptg sume , hurmmm ptg kang aku dh nk cbut gi umah member aku kat putrajaya mklum laaa aku dlm cti sem lg nih sbb tu la aku nk gi holiday pepuas coz bla dh start sem nnti aku mmg psti dh x dpt dh nak gi holiday cam ni coz kalo dh name nyer dh start sem confirm2 lah byk assignmnt yg prlu aku ngadap nnti yer x?

ni la dunia studnt ntah bila la plak aku nk mrasa dunia krja plakk kan ? hurmmm aku mmg psti kalo aku dh mrasa dunia krja nnti msti aku rndu kan dunia study kan? korang prnh x rasa ape yg aku rsa skrg nih? hah ! aper dier x prnah ? hurmmmm ader aku ksah ke korang prnh mrase ke or tak? huhuhuhuhu just joke ....

jam 4 ptg
aku dr klas trus balik ker bilik aku, sbb ape ? sbb aku nk kms laa aper2 yg patut utk bwk gi umah mmber aku tuh lebih krang stngh jam aku kmas brg , brg2 tu pun dh siap packing , sooo aper lg ? lps pstikn sume suis dh di tutup aku pun trus kluar dr bilik dn trus knci pntu .

tepat jam 6 ptg aku dh trpacak kat dpn hostel aku , hah! wat pe? nk tggu teksi laaa x kan la aku nk gi putrajaya tu nk jln kaki kot x logik la korang nih . x smpai 10 minit teksi yg ditunggu pun tiba ape lg cabut laaaaaaaa

tpat jam 7 ptg smpai dah ke destinasi yg dituju , uish knape lmbt sngt ? bkn ke dr bangi ke putrajaya x smpai setengh jam pun ? ooooooo sbb ader la kesilapan teknikal yg x bleh dielakkan brlaku huhuhuhu (tnpa sngaja) .

lpas byr duit tksi aku brjln briringn dgn mmber aku , dlm prjlanan

aku : gemuk nyer akak skrg

akak: hah! ye ke? ala akak gemuk ke riz?

aku : yup, senang ati ke ?

akak : (smbil trsenyum) ye kot

masuk2 jer kat umah dier wah sedpnyer bauuuuuu , msak tom yam plak tu kecur air liur aku hurmmmm lg la brkeroncong prut aku yg sememangnyer berentak shuffle tuuuu ....... hurmmm not bad la umah dier , pntai gak minah ni hias umah , dier mmg sempo,i org nyer pun berprangai yg gegila...... sesuai laaa dier brkwn dgn aku yg berwtak ala2 serius nih , kalo org tgk aku dr luaran msti diorng fikir aku ni serius dan mmg x prnh senyum but try knal & brkwn dulu dgn aku bru u al tau l prangai aku ..... aku nih x la serius mna but aku x ska buat prkra yg remeh dan kalo aku hadapi ape2 konflik harus aku slesaikan dgn segera coz aku x ska prkra yg akn mnsrabutkan kpale aku yg sdia srabut nih .....

mlm plak aku bca novel tajuk nyer '' sepupuku suamiku'' wow best giler citer nih , watak utama nyer nana , pompuan nih dh sememangnyer minat giler kat sepupu dier namenyer hisyam tp nana nih kecewa coz hisyam akn brtunang dgn aweks dier yg brnama hani ... tetiba dua minggu lg nk kwin hani putus kan prtunangan dier dgn hisyam soooo bg menyelamatkan maruah keluarga , nana nih trpksa jd bidan terjun dan kawin dgn hisyam .

kehidupan they all bhgia sngat smpai la si hani muncul semula dlm hidup they all brdua , sooo brmula episod sedih dlm hidup they all tp

aku kagum dgn watak hisyam , skali dia jatuh cinta slamenyer dia akan cintakan org tu, wow kalo aku dpt balaks cam nih , sumpah aku xkan pandang lelaki lain , susah nak dpt lelaki cam nih.
walaupun badai dtg melanda cinta & kasih syg Hisyam tetap teguh utk nana . akhirnyer cam bese laaa hepy ending .

No comments:

Post a Comment