Sunday, April 18, 2010

shopping

yeyeyeye nak shopping , utk meraikan aku abis exam ari ni merupakan ari ahad so aku nak kluar dgn dua org lg member aku gi shopping , hurmmm jam 10.45 pg , tok tok tok , kedengaran pntu bilik ku di ketuk seseorng , pntas aku buka pntu ooooooooo afi rupenye
aku: masuk la ,kata ku smbil bukak pntu lebar sikit utk bg ruang utk dia masuk .
afi : sambil trsenyum dia pun masuk , akak dah siap ke?
aku : hurmmm ko ni buat lawak ker ape ? x nmpk ke akak akak tgh iron baju ni ,lg mau tnye akak dah siap ke? aku tanyer dia balik
afi : heheheheh dia trgelak dgn jwpan yg aku bg
afi muda beberpa thun dari aku sebab tu la dia pnggil aku dgn gelaran kakak .
afi: kak , mahat ader call akak tak ?
aku: hrummm dia anta msj jer
afi :oooooooo
slps bersiap aku dan afi trus menuju ke dpn asrama on the way nk ke depan bertembung dgn budak klas aku .
aku : hai , fifi
fifi :hai , kak nak kluar ke?
aku : haah , knape?
fifi : kak , sini jap
dia memanggil aku dgn melambai tgn
aku: hah! ader ape?
fifi: akak mntak tlg bleh tak?
aku : tlg ape?
fifi : tlg blikan top up maxis bleh x smbil mengunjuk pada ku duit RM5?
afi: laaaa kan warden ader jual top up maxis bli jer la kat dia
fifi : (menggeleng), bleh tak kak?smbil memandang aku
aku : hurmmm bleh la , aku brsetuju smbil mengambil duit dari tgn dia .
slpas tu aku dan afi trus menapak smpai ke depan asrama
aku : wei korang dah call teksi ke blom ?tanye ku sambil memandang afi
afi : menggeleng
aku pun trus keluarkan anset dan trus call teksi
aku: hello , pak cik bleh tlg ambik saya x kat (....... )
teksi : hah bleh , no teksi 401 ekkk
aku : ok
lepas jer call teksi , aku nampk kelibat si mahat sdg tersengih menuju ke arah kami , aku tgh si afi ni dah tersengih kambing mklumlah buah ati ader kat depan mata , lain la mcm aku x der buah hati hurmmm nk cri pun susah . x lama kemudian teksi yg di tunggu pun tiba.on the way nk gi warta tu sempat lah jugak beramah mesra dgn abg driver taxi tu , rupe2nyer dia bru 4 bln bwk teksi dlm masa yg sma dia krja teknition kat jaya jusco huhuhu then smpai la ke warta .
masuk warta kitorang terus naik tngkt 3 utk melantak kat food court lama jgk la mlepak kat food court 2 smbil tggu karaoke bukak , lps tu kitorang gi melalak pulak, alamak ............ ader pulak la mamat godzila ni cam ne la mamat ni bleh ader kat cni menyampah gilerrr aku tgk muke dia yg ala ala ungka tu dah la poyo nk mampus badan mcm godzila eeee dia prnh cri hal dgn aku dan disebabkan incident tu brlaku lps drpada pertemuan akhir aku dgn dia sbb nak slesaikn incident tu aku trus wat mcm tak pernh kenal dia soooo bkn la salah aku kalo kitorang berselisih bahu pun aku wat x nmpak jer muka dia yg ala ala ungka tu . lps tu kitorang trun tingkat bwah utk bli brang then masa nk balik tu ader la sorang mamat ni tegur aku siap nk blnje mkn lg tp aku tolak dgn cara baik la smtara tggu member aku yg dua org tu dtg kat aku aku lyn jgk la mamat tu tp ala kadar jer bla teksi dah smpai, aku dan dua org member aku trus blah.
malam tu .........
dalm jam 12 tgh malam tetibe jer " wake up in the morning to the right pity .............. " kdgran lgu lady gaga berbunyi nyaring dr anset aku , nama azrul jhr tertera di skrin fon aku, pntas aku mnjwb
aku : hepi besday to u... aku wish kat dier smoga pnjang umo n murah rezeki dah 26 thun umo ko thun ni ekkkk
azrul : haah , thanks ingt jgk ko besday aku ekkkk mane ko tau ni ?
aku : kan ko yg bgtau aku ari tu , ni msti kes lupe la tu hehhehehehe
aku : (dgn nada sedih ) wei aku ader mslah ni
azrul : mslah aper ? cube ko criter kat aku mane tau aku bleh tlg ko
lntas aku mnceritakan hubungan aku dgn mak angkt aku yg semakin renggang aku cerita kat smpai menangis2 . dia pun bg cadangan kat aku then nasihat dan alhamdulilah aku kmbali ok , wlaupun ati aku msih terluka tp aku ader kekuatan bila dia bg smangat kat aku , aku suka brkwn dgn azrul sebab dia lah satu2 nyer kwn yg bleh fhm dgn prangai aku kalo aku tgh mrh dia tau mcm ne nak redakan kemrahn aku kalo aku sedih dia tau cm ne nak pujuk aku , pndek kate aku mmg bleh ngam la dgn dier . thanks azrul ko la satu2 nyer kwn lelaki yg bleh aku kongsi criter suka dan duka , tp syg sekali aku x bleh bukak ati aku kat ko , aku rasa lbih baik kita jd kwn baik smpai bile2 .lma jgk la aku bersembang dgn dier lps tu bru stop then aku trus tido.

No comments:

Post a Comment