Thursday, April 15, 2010

kisah pg yg tak pg lg

pg td around jam 9.45 pg anset samsung aku tetibe jer berbunyi menandakan ada msg masuk , segera aku bukak inbox , hurmmm rakan ku dari kelas lain anta msj msj nyer berbunyi mcm ni " salam, kak meh la dtg kls coz ader org nak blanja minum " hurmmm lps jer aku baca msj tu then terus aku setuju . sooo dalam jam 10 pg baru aku prgi klas tu , hurmmm mmg betul la ada mamat yg baik ati nak blanja minum ( sebenarnye aku kurang suka mkn budi org tapi demi mnjga ati mamat tu so aku terima jer la ) ckgu dier yg tlg bli, sblm ckgu dia nak kluar smpat aku psn nasi lemak telor goreng ada la dlm dua tiga org member aku pun yg order sma dgn aku sooo sambil tunggu mkn yg dipesan smpai aku just tgk la ader beberapa org ckgu tgh mewarna atas kain sooo dgn ramah yg dibuat2 aku pun buat2 la tnya "cntik2nye baju utk sape ni ?" so slh seorg dr guru tu ader la mengaku yg kain tu dia punyer dlm erti kta lain dia la yg nak bli kain tu so design sume tu dia yg pilih bla dia dh ckp mcm tu dgn tersengih aku pun blah dr tmpat tu , dlm masa 10 minit alamakkkkkk minah prasan lawa ni tetibe la pulak masuk klas tu eeeeeee menyampah giler aku tapi aku tak tegur dia pun aku wat2 mcm tak kenal jer , lama la jgk dia dlm klas tu , dgn muka yg agk2 bengang & bosan aku ajak member aku gi kelas sebelah coz aku dh nk termuntah tgk muke minah prasan lawa tu & prasaan tu membuat hati aku panas tetibe so sebelem ape2 berlaku lebih baik la aku memblahkan diri aku yg mmg nak blah ni ke kelas sblh , bla minah prasan lawa tu tgk aku mcm nk blah dr situ dia pun sibuk nk kluar dr situ aku wat muke bangang jer bla dia lalu sebelah aku , bla dh jmpa member aku kat kls sebelah ape lg mengumpat la kitorang pasal bdk minah prasan lawa tu , member aku ni merupakan roomate pd minah prasan lawa tu , dia pun mmg tak suka dgn minh tu so x der masalah utk kitorang mengumpat n mengutuk , sebenarnye aku bukan la jenis mengumpat org, mslhnye minah prasan lawa tu yg usik aku dulu sooo tu yg membuatkan aku bengang dgn minah tu rasenye x salah kalo aku melenting bila org usik aku betul tak ? rasanye kalo korang tau ape yg tlh dia wat kat aku , aku pasti korang pun akan melenting tp x per la biar la ianye mnjadi rahsia aku smpai bila2 lps jer kitorang rsa agk2 puas dh "buat ketupat" so aku pun masuk klas td balik , utk ape? utk tggu mknan yg dipesan msih blom smpai lg, x smpai 10 minit aku dok kat kls tu mknan yg dipesan pun dh smpai so aper tggu lg , melantak la perut aku dh berentak zapin & shuffle tuuuuu bru jer nk mkn, laaaa bdk2 ni wat prangai pulak dah si fifi tu kacau org mkn hishhhh pening kepala hotak aku, sbg plajar senior aku pun redakan keadaan tu so snyap la , bru lima enam suap aku mkn dah perut aku x bleh terima mknan tu perut aku jd sebu tetibe maybe lmbt mkn kot nasi msih lg byk dgn muke yg kurang mood aku plawe nasi tu kat si fifi , mula2 dia tolak lps aku pujuk bru la diterima .... lps basuh tgn aku pun trus msuk klas aku balik . dah nak dekat jam 12 thari rupenye lps dgr beberapa buah lgu yg aku suke aku pun kluar n kunci klas then trus balik bilk aku x rase pun utk mkn coz bru jer beberapa minit td aku melantak tp x byk yg masuk , prngai aku mmg mcm tu kurang selera mkn , sebab ape? aku pun kurang pasti , hrummm smpai jer bilik x smpai 5 minit aku trus terlelap maybe sebab smlam aku tido lmbt kot , punyer la kusyuk tido tetibe sayup2 trdgr lagu lady gaga nyaring berbunyi dan pnjang pelahan2 aku bukak mata ohhhhhh rupenye anset samsung aku yg berbunyi , hurmmm eh no yg tak dikenali tertera kat skrin fon , pd mulenye aku mls nak jwb baru nak terlelap balik berbunyi lg dgn prasaan mls aku pun jwb la rupe2nye member sekelas aku yg call suruh bukak klas , ape kes? wei korang kan ader kunci knape nak mntak kat aku , dia ckap kunci trtggl dlm klas, dgn muke yg blur maklumlah bru bangun tido (biasenye aku jrang tido tghari coz nanti bla aku bngun jer msti sakit kepala sooo nak elak dr sakit kepala aku kurangkan tido tgahari) lps pakai tudung & bersiap ala kadar aku pun aku pun trus menuju ke klas on the way nak gi klas trserempak dgn member aku yg call td tgh bli top up aku pun aper lg tumpang la lapan belas kaki wow bnyk nyer kaki aku, kebetulan top up aku pun dh nak abis so x salah aku bli kan , bukannye gune duit org lain pun , duit aku sendiri soooo sesuke ati mak bapak laki mak aku laaaa heheheh lawak jer, sesiape yg bace blog aku ni jgn la ambik ati ekkk , eh ! kalo korang ambik ati maknenye korang x der ati la kesian korang ekkk uish bahaye tuuuu, ader ke manusia yg x der ati ? ntah aku pun x tau .... jawapnnyer korang cari sendiri ekkk , haaaa jgn lupa kalo korang dah ader jawapan tlg bgtau bleh tak ? heheheh

No comments:

Post a Comment