Saturday, April 17, 2010

hari exam

pagi ( sebelum exam)
" eh apsl aku rase mcm dh pg jer ni" getus ati aku , pntas aku bukak mata dan secepat kilat tgn aku menymbar anset samsung yg terletak di ats meja sebelh katil ku ... hahhhhhh 6.50 pg mlompat aku dr katil " ya allah lmbtnyer dah la ari ni nk exam " aku merungut smbil menuju ke bilik air slps bersiap mata ku mnjeling jam di anset aku menunjukkan waktu jam 7.30 pg bergegas aku kluar dr bilik, sebelum tu smpat aku msj uncle utk ingtkan dia supaya jgn lupa mnjemput aku dan sorang lg member aku ke shah alam utk mnduduki exam . slpas beberapa minit menunggu di dpan asrama , van yg ditunggu pun tiba .
di shah alam
maklumlah bru prtama kali aku jejakkan kaki aku ni di pusat pembelajaran salah satu cawangan 'u' aku di shah alam utk exam, (sblm ni aku slalu exam di UM or UNITEN ) soo kat tmpat bru ni mmg aku tak tau langsung arah mane aku nk tuju nasib baik la ader pak cik guard yg baik ati tlg tunjukkan kat aku utk ke dwan exam , sblum masuk dwan tu kitorang diberi arahan utk check bilik exam ikut subjek yg diambik sooo aku dgn semangt jitu terus melangkah dgn penuh yakin bru setapak dua aku brjalan tongkat yg aku gunakan tersandung bnda yg ader kat situ dan bedebuk ! (lg satu hal pulak lantai mozek kat situ mmg licin) aku jatuh terduduk, kalo nk kata aku tak rasa malu mmg pembohong sngat la mau nyer tak, dah la org rmai kat situ sume dok pakat pndang dan ader la beberapa brother yg baik ati berhmpiran dgn aku tlg aku utk bangun, thanks bro aku mmg perlukan pertolongn pade mase tu , " jasamu tetap ku kenang " cewah bleh tahan jugak ayt skema aku ekkkk..... lps tu aku truskan jgk check bilik exam aku , oooooo rupenye bilik tu kat tingkat 3 fuh nasib baik ader liff kalo tak, mau patah kaki aku kena naik tangga , sebelum nak naik liff tu kena plak naik 2 3 anak tgga dulu bru la smpai ke lif nsib baik laa aku ni jnis yg kurang wat masalah sngt so mmg x der msalah la bg aku stakat nak naik 2 3 ank tangga tu .
lebih kurang 1 jam 30 minit aku selesai jwb exam, aku pun bergegas kluar dri bilik exam tu aku pun trus berjalan smpai keluar dari bangunan tu menuju ke tempat kitorang turun masa mula2 kitorang smpai sini tadi , aku pilih utk tunggu kat situ sbb aku yakin dan pasti uncle yg bawak aku td akn tunggu kat situ jgk utk dtg jemput aku dan sorang lg member aku . smbil tggu member aku yg sorang lagi tu bloma abis lg jwb exam aku dgn slamber rock dan buat muka x bersalah dan x tau malu slamber jer aku duduk kat ats lntai smbil bersila, ye laaa cube korang fikir aku ni dah la x larat nak berdiri lama2 lps tu kat tmpat aku tggu uncle tu plak bkn nyer ader kerusi utk aku duduk sooo aper pilihan yg aku ader ? nak or tak suka or tak aku duduk jer ats lntai tu ." uishhh lama btul la mamat sekor ni jwb exam " getus ati aku x lama lps tu aku nmpak kelibt member aku sdg tersengih menuju ke arah aku
aku : lame betul abg jwb exam ? susah ke? ( aku pnggil dia abg sebab dia lebih tua umo dr aku)
member : hurmmm ( smbil mengangguk ) susah jugk la
aku : last paper ke bang ?
member : tak la, ari selasa ni ader last paper
aku : oooo , ( sambil menganggukkan kpale) kat sini jugak ?
member : haah , ko dah call uncle ke blom?
aku : ooooo lupe la (smbil tgn ku sibuk mengeluarkan anset dan terus call uncle)
aku : hello uncle , kat ne ? kitorang dh abis dah , ambik kitorang kat tmpat kitorang turun td tau uncle?
uncle : ye ke? dahhh abiss dek ? tggu ye dalam 10 minit saye smpai
aku : ok ( smbil trus tekan punat merah fon ), dlam 10 minit uncle smpai bang , kata ku smbil memndang rakan ku yg duduk x jauh dari ku .
member : hurmmm ( smbil mengangguk angguk kan krpala)
yeyeyeyeyeyeye exam dah abis aku menjerit sekuat ati setelah aku smpai ke dlam bilik trase lapang sngt kepale aku , dan cuti sem pun akan bermula , hurmmm wlaupun aku cuti sem sebulan tp aku x bleh balik umah coz slain aku jd student 'u' aku jgk student di slah satu pust institusi di bangi ni dan aku duduk di hostel kat tmpat tu ( tp kat tmpat ni aku just blajar utk dpt kan sijil jer bkn la diploma tp kalo kat u mmg aku ambik kursus yg ader diploma la ) sblm aku masuk u aku mmg dah blajar kat tmpat ni dulu sooo dlm erti kate lain melalui tmpat ni la aku bleh masuk u . dan segala pengajian aku ditanggung oleh krajaan .
mlam tu
rakan ku dari bilik sebelah datng ke bilik aku , aku pnggil dia afi jer dan kebetulan roomate dia sumenyer x der, ader yg gi event kat mane ntah sebab pihak institusi aku punyer program so kebetulan dia dan aku x prgi mlm tu . soooo kitorang bersembang la mcm2 topik dari criter zaman sekolah dulu smpai la pnjagaan kulit muke , kebetulan muke dia teruk dgn jerawat sooo aku pun beri la tip mcm ne nak hilangkan jerawat , dan pnjagaan muka yg betul aku ni bkn la pndai sngt bab2 jga muke ni tp aku ni mmg suka amlkan petua org dulu2, dari mane aku dpt petua tu ? dr internet la ape lg .
aku : afi jgn la balik dulu tggu la smpai roomate afi balik dr event tu baru afi bleh balik bilik ekkk , dan dia pun bersetuju . we all pun truskan perbualan lg smpai hmpir jam 12 mlm dan masa tu kebetulan roomate dia dah pun balik then dia pun balik bilik dia . lps tutup lmpu aku pun trus tido .

No comments:

Post a Comment