Wednesday, August 29, 2012

hari raya yg tak best

Selamat sejahtera kepada para bloggers and silent readers ... hari ni aku nak cerita tentang  raya tahun ni tak best sebab abang abang aku beraya dengan mertua masing masing jadinya rumah aku sunyi la di pagi raya hanya ada kakak aku dan anak anak dia ,aku dan sorang lagi abang aku... bosann tu la yang boleh aku cakap tapi lagi terlebih bosan bila aku terpaksa menghadap beberapa situasi yang sentiasa berlaku di Jib  waaaaaaaaa kenapa aku jer yang terpaksa hadapi semua ni bosan dan telebih bosan itu jer ayat yang sesuai  bagi menggambarkan situasi yang aku hadapi di jib ni baru dasi deos dah rasa bosan kalo aku imi naeyong - eun sojin dan terus memerap di jib mahu aku meroyan kalo hari hari aku hadapi situasi yang galda haaaaaaaaa  harap harap sebelum aku naeyong - eun sojin dapat la aku iljalileul chajgo  yang sesuai dengan jega daehag -eseo baeun geos -eul jiyeog senang sikit hati aku .... tapi aku sentiasa percaya kepada hananim -eun yagsog sebab dia yang menentukan segalanya bila aku dalam kebuntuaan dan kepayahan aku sentiasa ingat kata kata ini " hananim -eun uliga wonhaneun geos -eul jegong hal geos -ibnida , hajiman hananim -eun uliga pil - yolohaneun geos -eul jegong hal geos - ibnida " ( tuhan tidak akan memberi apa yang kita mahu tapi tuhan akan memberi apa yang kita perlukan ) .

ttaettaelo(kadang2) aku rasa apa yang aku hadapi semuanya berpunca dari kesalahan diri aku sendiri tapi setiap manusia jalmos - eulhago - eseonaeun amudo talchulhaji ( tidak terlepas dari melakukan kesalahan)  begitu jugak aku tapi aku pun salah juga sebab aku tak berfikir panjang sebelum aku lakukan sesuatu perkara tak apa ini pengajaran buat aku lain kali jangan ulangi kesilapan yang sama hanya orang yang melakukan kesilapan yang sama sahaja di anggap babo ... tapi yang pasti bukan aku ...

p/s : dalam entry ni aku banyak guna bahasa korea maklum la aku baru belajar bahasa ni memang excited giler la hahaha

No comments:

Post a Comment