Tuesday, June 29, 2010

salah faham telah difahamkan

hai , tentawan selamat malam sume , ari ni aku rasa lapang sangat kat dada aku ni coz salah faham antara aku dgn my prince telah dileraikan oleh aku sendiri . hurmmmm sebenarnye kes ni x der la berat sangt just benda remeh yang sengaja diremehkan . ok la semalam lepas aku balaik jer dari kelas aku trus membutakan diri yang semangnyer nak membuta ni untill 6 pm , pastu tu aku trus gi cafe tuk makan malam .

lepas makan aku trus masuk bilik time tu kepala aku cam serabut gak nak rangka ayat yang sesuai utk bg penjelasan kat my prince ni silap langkap buruk padah nyer . dalam fikir2 tu aku trus call member aku syaz yang dok kat seremban ( sebenranye call dier untuk tenangkan ati aku yang sememangnyer x tenang ni) after a few minutes bercakap dgn dia talian pun dimatikan . sesambil dok mengelamun yang ntah pape, aku pun pasang CD ayat al quaran yang sememangnyer aku amalkan x berapa dulu (hanya waktu maghrib jer) .

sesambil dengar tu aku pun mencapai salah sebuah buku yang tersusun cantik kat atas meja sebelah katil aku untuk menelaah la sesikit coz minggu depan aku ader midterm soooo aku terpaksa la merajinkan diri aku yang memang sedia tak rajin ni untuk study . study punyer study jam dah tunjukkan 8.30 malam '' aik si afi ni x nak masuk bilik aku ke " aku pun trus capai anset dan trus anta msj kat dier , x lama kemudian tetiba pintu bilik aku diketuk orang hurmmm aku dah agak dah sape yang datang pantas aku bukak pintu sangkaan aku tepat sekali si afi yang dok tercegat kat dpan pintu bilik aku . sesambil dier wat facial we all pun berborang main topiknyer masih lagi pasal my prince yang sememangnyer takut untuk aku call pada masa tu ( takut kena sembur) . lepas tu kitorang ader la jugak bukak kisah pasal si MPH tu , hah .... MPH ? hurmmm dah lama gak aku x dengar criter pasal dier maklum la lpas pertemuan kali ke 3 tu dier dah x masuk kelas aku dah , sebenarnyer aku rindu gak nak berborak dengan dier but aku ni kan acah acah pemalu sikit coz x kan la aku nak cari dier dulu kang nampak sangat la pulak aku yang terhegeh hegeh kat dier sedangkan dier ntah sudi or tak nak berkawan dgn aku . soooo bagi tidak memalukan muka aku yang memang sedia cute ni ( ceh .... prasan habis ) aku just wait & see jer la ape yg akan berlaku seterusnyer .

dah nak dekat kul sepuloh tu si afi pun meminta diri dier yang memang sedia nak balik tu then lepas tu aku pun truskan pembacaan yang sememangnyer tergendala tadi , untill jam 11 malam aku pun terfikir2 untuk call my prince & meleraikan salah faham yang bakal bertandang di hati & di benaknyer tu sambil berfikir x sedar tangan ku telah terdail nombor dier yang sememangnyer tersimpan kemas kat dalam list book fon aku . agak lama jugak la aku tunggu tuk dier jawab fon .

MP : hello , tiey (dgn sore dier yang lembut & ceria)
aku : hello assalamualaikum
MP : walaikumsalam , ader ape ni ?
Aku : tiey nak tanya , semalam ady ader call no 017 ........ tak?
MP : (diam sebentar) oooo ader ader dier kate dier 1 tempat blajar dgn tiey , sape dier tu?
aku : oooo betul la , dier adik angkat tiey , mcm ni criter nyer ari tu tiey ader guna fon dier utk call ady coz anset tiey rosak . then masa ady jawab fon tu tetiba jer connection fon terputus , so tiey tukar simcard tiey kat fon dier utk call ady . masa kiter berborak ari tu tiey terlupa nak bgtau . kalo ady nak msj dgn dier pun tiey x kesah
MP : ishhhh x der la
aku : x der la , maksud tiey kalo ady masih nak berkawan dgn dier lg la , kawan jer la coz dier pun satu kepala gak dgn tiey . x nak tanyer ker umo dier brape tahun ?
MP: hurmmm , brape umo dier ?
aku : 19 tahun
MP: ooooooo la bru 19 ?
aku : haah
MP : garang jugak yer dier tu , masa ady wat misscall kat no dier tetiba dier anta msj '' awak ni sape hah ? miss call miss call no saya, giler ke? ady pun trus call no dier " sopan betul bahasa awak td , kalo saya giler saya tak call no orang yang saya tak kenal , maaf la saya ketuk pintu rumah orang x bagi salam dulu memang patut pun saya kena macam ni , x dapat lesung sambal pun jadi'' dier agak2 trase bersalah kot lepas tu bnyk kali gak dier mintak maaf di atas kelaseran bahasa dier td then just forget jer la . sape name dier ?
aku : afi . tiey panggil dier afi
MP: afi ? oooooooo betul la dier pun sebut nama yang sama gak .

after a few minits berborak dengn my prince , talian pun diputuskan dengan sengaja then aku trus continue my study yang tergendala gara gara berckp on the fon td untiil jam 12 malam .

No comments:

Post a Comment