Tuesday, June 15, 2010

dpt elaun

hai tentawan2 korang sihat ke? aku ? aku x brape sihat sngat la coz pening kpale my tugasan x siap lg , x tau cam ner nk wat dah la tu x der sape plak nak tolong .

tgh dok menung dpn pc tetiba pintu sliding door klas aku trbuka aku pun toleh ke blakang coz nk tgk sape yg dtg kat klas aku ni , ooooooooooo bdak dr second klas aku rupenyer .

aku :yup ader ape?
mamat : kak ader briter baik
aku: hah ! akak tau , nak dpt elaun kan?
mamat : pandai pun akak , mna tau ni? ( sambil trsenyum)
aku : dah ko kate ader briter baik , akak tau la. eeeee pening la tugasan akak x siap lg ni byk giler krja x siap cam ne ni ? dah la x der sape nk tlg eeeee srabut giler . 8 julai ni ader midterm lg huuuuuuuuuuuuuuu tension nyer cam nak hantok kan jer kepala ni kat dinding .
mamat : jgn la cam tu kak , sabar la wat slow2 k
aku : dpt elaun bila ?
mamat : lps minum pg

sambil tu aku terus beborak dgn dier yg memang tgh sedia dgr aku membebel cam x nak berhenti jer rasanyer sesambil tu jugak dier criter pasal kakak dier yg slamat bertunang ari sabtu lepas.

tgh syok2 berborak tetiba kedengaran bunyi pntu sliding aku terbuka dr luar skali aku toleh balakang ....................... alamak mamat cipan ni rupenyer , smbil wat muka yg agak2 marah dan serius

aku: nak ape?
cipan: kak printer bleh guna ?
aku : printer x bleh guna la rosak kan akak dah cakap bnyk kali kan ? yg ko ni x paham2 bahasa org ckp ni knape? kalo ko nak print jgk x reti2 lg ke nak print kat library ?
cipan : mls la kak nak prgi library jauh sngt ( dgn muka x mlu smbil msok klas aku)
aku : kalo mls jgn ckp dgn akak , ko muka x malu kan kena mrh dpn mamat sebelah akak ni .

si cipan tu jln smbil trik krusi dan duduk kat sebelah aku . kalo dier duduk dan x usik brg2 yg ader kat dlm klas aku , x pe la , ni tidak , usik sana usik sini mcm prangai bebudak yg downsindrom plak . dah kena marah pun still usik lg , mmg dasar manusia yg x paham bahasa .

aku : jgn usik la ko ni dah la msuk klas org nak usik2 brg plak .
cipan: akak ni marah sy plak
aku : mmg la akak marah , dah ko ni x reti2 bahasa sngt org ckp jgn jgn jgn la usik, ko kan muka x malu suka kena marah dpn org kalo ko ni mmg muka reti malu ko x kan usik barang dlam ni kalo dh org tegur . tgk mcm mamat sebelah aka ni msuk klas akak x usik ape2 pun padahal dier muda lg umo dr ko tp dier bleh jer paham ckp akak .

terdiam trus si cipan tu .

aku : dah dah dah prgi kluar dah time minum pg ni si mamat tu pun dah blah.

dgn mka yg agak2 bengang dier trus memblahkan dri dier yg sedia x nk blah tu . ermmmmmmmmm aman skit, sesmbil aku tggu wktu tuk ambik elaun aku pun dok dgr lgu dr pc aku lgu yg ader kat dlm criter dulha mil gaya tajuk nyer tu jo jaan le best giler lgu nyer .

smpai time nak ambil elaun aku pun brgegas ke library , sblum tu smpat aku tutup pntu klas aku . sesampai jer kat sna aku trus jer prgi kat pc yg ader dlm library tu then print slip exam dgn timetable nyer skali, lokasi blom kluar lg . aku la org terakhir tuk ambik elaun , acctually aku ader prkra nk bincang dgn HEP soooo sbb tu la aku sengaja ambik elaun lmbt .

lps jer bincang dgn dier aku trus blik klas , on the way blik klas aku smpat lg bli air pepsi yg sememgnyer dah lma aku x minum .

sesampai jer kat dlm klas, aku trus cpai fon yg mmg tersedia kat dlm klas ( fon ni bleh gna kat dlam ni jer , kalo nak call out kna call operator dulu) aku utk call my second klas .utk tnya duit tukar coz memacam nak kena byr .

tgh syok2 dgr lgu my favourite song tetiba anset kat ats meja aku berbunyi at the same time fon klas aku pun berbunyi dua2 brbunyi . sudah nyer aku kna jwab dua2 skali .kat anset aku mmber aku syaz yg call yg kat fon klas aku plak ckgu aku call hurmmm memcm hal la . ok la aku nk smbung wat my tugasan ni tu pun kalo ader idea yg sememang nyer x der ni .babaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. sebelum tu aku nak try up load my favourite song yer kat sini k ala x bleh la plak up load lgu sori ekkk tentawan .

No comments:

Post a Comment