Monday, July 23, 2012

kenapa aku rimas dengan orang dewasa tapi sikap macam budak budak?

selamat sejahtera semua , korang sihat ke ? aku ? sihat la jugak coz sakit gigi aku ni dah kurang la sikit tapi still jugak rasa sakitnya . ok hari ni aku nak cakap about kenapa aku terlebih  rimas dengan orang dewasa tapi sikap cam budak budak yang berumo bawah 3 tahun ? selama aku hidup 25 tahun ni aku banyak la kenal kengkawan yang bersikap sebegitu ... u know what kadang kadang aku cam terpaksa jer melayan kerenah diorang yang cam hampeh tu  , bosan , menyampah , rimas semua perasaan  tu aku rasa .kalau  seriusly sebenarnya perwatakan aku memang x bleh masuk dengan manusia manusia yang spesies macam ni tapi ..... ape pilihan yang aku ader ? kalau aku ader pilihan conform aku x kan berkawan dengan orang yang macam ni , yer la aku very very rimas sebab pemikiran aku tak sama dengan pemikiran diorang ni ... bukan la aku kata yang pemikiran aku ni jauh ke depan but aku still tak boleh terima pemikiran diorang yang cetek giler vavi exspecially dalam bab bab untuk selesaikan masalah atau pun kesedihan yang diorang rasa . bukan apae tau diorang criter masalah kat aku criter tentang kesedihan yang melanda diri diorang but bila diberi pandangan or pendapat bukan diorang nak terima bah kan lagi  membantah so whats that problem ? kadang kadang aku memang malas nak ambik perhatian dengan orang orang macam ni sangat sangat bosan dan rimas ... so kepada korang yang bersikap bawah umo 3 tahun tapi konon2nuya dah dewasa so please fikir kan balik kerasionalan sikap yang korang ada selama ni bad or good jangan biarkan orang di sekeliling korang rasa bosan dan rimas dengan sikap ketidak matangan korang tu ... kepada kawan kawan yang bersikap dan berfikiran seperti ini aku mintak tolong sangat ...... tolong sangat ..... tolong la ubah sikap u all yang tak matang tu ... tolong la jang biarkan aku rasa bosan dan rimas untuk berkawan dengan korang . yes aku boleh berkawan dengan orang yang bodoh dan dungu but aku tak boleh trima orang yang berfikiran TIDAK MATANG  tolong la u all aku dah berada di tahap bosan dan rimas yang kritikal dengan sikap u all selama ni ..

yess aku selalu sebut " kalau kita nak berkawan dengan orang kita perlu terima perangai orang tu seadanya " ye ye aku tahu aku yang keluarkan ayat ni but korang pun perlu berfikir samapai bila korang nak berfikiran tak matang macam ni ? ape ? korang ingat orang lain suka ke dengan perangai korang yang TERLEBIH BAGUS tu come on la korang bukan lagi berumur 19 tahun ke bawah semua nya dah berumur 20 tahun ke atas so itu merupakan 1 usia yang cukup untuk tahu membeza kan yang mana buruk dan yang mana baik so please .... jangan biarkan aku berasa rimas dan bosan untuk berkawan dengan korang ...

p/s : kepada kawan kawan yang terbaca entry ni aku menyusun 10 jari mohon maaf kepada korang semua but ni la luahan hati aku yang dah lama aku pendam untuk korang semua but aku tak leh luahkan kat korang the best way adalah aku luahkan jer kat blog ni ... lagipun blog ni aku punyer so suka hati bapak tiri laki mak aku la nak tulis ape pun korang tak ada hak nak cakap ape ape .... ok aku blah dulu ,    assalamualaikum

No comments:

Post a Comment