Friday, March 10, 2017

Dah pandai jaga kulit

Haiiiii allllssss selamat malam sume ada yg blom tdo ke? Hahahah aku ???? Blom lagi ape???? Tengah buat ape? Tengah tulis entry la ooooooo ok ok jangan marah jangan marah nanti kena darah tinggi .
Ok hari ni aku nak ceiter tentang jeng jeng jeng ye ye ye tahu banyak sangat iklan memalam buto ni haaa ... sejak aku duduk bujang ni dan gaji pun lebih besar dari dulu aku dah semakin pandai jaga kulit hahahah boleh la utk kulit sendiri dan boleh la jadi penasihat kecantikan yang x bertauliah. sebenarnya aku tahu cara jaga kulit ni pun sejak aku blajar lagi almaklum la dulu masa belajar mana ada duit nak pergi spa facial bagai so memang kena buat sendiri la tapi dulu sebenarnya aku tahu cara2 jaga kulit muka je berbanding dengan sekrang , sekarang ni aku dah tahu nak jaga kulit dari hujung rambut sampai hujung kaki... ape ??? Macam mana boleh tahu? Ooo kalo yang ni aku memang banyak baca dekat internet la dan barang2 yang diperlukan untuk buat spa dan facial bukan mahal pun. Walaupun aku dah bekerja pun aku belom pernah buat spa dan facial di kedai sebabnya aku buat sendiri di rumah je hahahah bukan ape kalo buat spa dan facial sendiri aku bleh buat tiap2 minggu tanpa mengeluarkan belanja yang banyak kalo buat kat kedai hurmmm memang tiap2 bulan la sebabnya kena tunggu gaji dulu baru bleh pergi spa n facial, ok sekarang ni aku nak share dekat korang untuk buat facial n spa di rumah ( ikut cara aku) hahahah
1. Mandi macam biasa lepas tu lumur shampooo kat kepala ( korang garu2 la kepala tu untuk hilangkan segala jenis kerak yang bersarang kat kepala korang tu hahahaah)
2. Scrub muka , aku guna sabun kopi ( korang guna scrub ape2 pun x pe pun ) korang gosok2 la segala jenis celah2 yang aa kat muka tu scrub amat penting sebab untuk kluarkan daki sebab daki tu la yang membuatkan kulit muka nanpak kusam.
3 .scrub badan pula , aku masih guna scrub yang sama iaitu scrub sabun kopi .yang ni penting memang kena sental betul2 badan sebab nak kulit nampak bersih kannn
4.dah sudah puas menyental dari muka dan badan boleh la bilas dengan air bersih
5. Ok yang ni sesi cuci muka dan badan pulak aku guna 1 sabun je iaitu sabun papaya, sebab ape aku suka sabun papaya? Sebab sabun papaya tak de bahan kimia dan lagi 1 sabun ni bukan hanya boleh memutihkan kulit muka malah boleh memutihkan kulit badan sekali u alllssss .
6. Lepas puas mencuci kulit muka dan badan bilas dengan air bersih nanti korang tengok akan hasil perubahan yang sangat ketara , memang best dan yang paling penting boleh jimat duit.
Dan malam pulak sesi tepek masker di muka yang ni pun kos utk beli mmg sgt2 murah x lebih dari RM 10 u alllss memang jimat . Aku guna bedak sejuk + madu ( x kesah la madu asli atau x , yang penting madu ) masker ni biasanya aku akan buat sebelum tido dan akan pakai sanpai pagi ooooo ye sebelum aku terlupa spa n facial ni aku buat seminggu 2 kali je sebab biasanya aku akan buat waktu cuti kalo waktu hari bekerja memang x sempat la .
Ok sekian saja sharing dari aku smoga manfaat kepada para pembaca blogger yang lain .selamat malam daaaa

No comments:

Post a Comment