Thursday, March 9, 2017

Cuti setelah 12 jam sehari bekerja

Haiiiiiiii semuaaaa ape khabar? Sihat ke? Dah lama aku x tulis entry dalam blog ni .... hah !!!! ape????? Kenapa menyepi ?loooo bkn menyepi sbnrnye tapiiiii aku terlupa password nak msuk blog ni tu yang dh lama x pos entry baru ...
Ok ok hari ni aku nak criter ttg kehidupan baru aku selama 2 tahun aku kerja di TM oooo ye sblm aku terlupa , skrg ni aku dah tinggal di petaling jaya aku dh x tinggal kat klang dah . Banyak faktor sebenarnya aku kenapa aku pindah kat sini ? Bagaimana aku dengan rizuah ? Bagaimana hubungan aku dengan kawan aku a.k. a skandal rizuah , bagaimana hubungan aku dengan keluarga aku .korang kak aku ceiter yang mana dulu? Ape????? Ceiter tentang rizuah dulu ok ok ok  sebenarnya ceritanya .......
Hubungan aku dengan rizuah terputus sejak aku kerja di TM lagi sebab sebahagian dari hati aku ni masih lagi teringatkan dia tapi sebahagian dari hati aku masih lagi sakit hati tentang ape yang dia dan kawan aku buat kat aku , sedih???? Kecewa???? Marah???? Geram????? Memang aku dah rasai sume tu dan sampai sekarang masih terasa lagi pedihnya .... ape yg diorng buat???? Diorng berkawan rapat tanpa pengetahuan aku, korang rasa???? Memang betul aku tak de hak nak halang hubungan diorang , tapi kenapa bila aku tanya azimah dia cuba nafikan ??? Aku x kesah kalau en tuah pilih azimah sekalipun sebab itu memang hak dia hak dia untuk memilih sesiapa sahaja yang layak untuk jadi suri dalam hidup dia ... siap aku pernah cakap lagi dengan azimah kalo dia memang suka en tuah tu just go on je la aku tak kesah pun cuma dengan syarat  kena terus terang dengan aku , tu je yang aku mintak . Salah ke? Tapi tenyata diorang memilih untuk menipu dari berlaku jujur hal ini aku ketahui dari ketua unit aku dia yang ceritakan segala2nya kat aku ... masa tu tuhan saja yang tahu perasaan aku walaupun sedih tapi aku boleh control depan en tuah  aku boleh buat gelak3 walaupun hati aku meraung hiba , siapa sangka? Sesungguhnya percaturan Allah itu memang hebat ... dalam kesedihan yang melanda panggilan TM tepat pada waktunya dan alhamdulilah rezki menyebelahi diri ini dan s3karang dah 2 tahun aku bekerja di sini serta banyak perkara yang aku pelajari di sini segala pengalaman yang aku alami di tempat kerja lamaku, aku jadikan iktibar di ofis yang sekrang aku bekerja, benarlah kata pepatah "pengalaman itu mendewasakan".
Hubungan aku dengan keluarga aku dah semakin baik terutama dengan kakak aku walaupun tidak semesra mana tapi itu sudah cukup kerana tidak perlu bergadoh lagi tidak di nafikan salah 1 faktor aku melangkah ke PJ  adalah disebabkan tekanan emosi dari kakak aku sendiri. Dan sekarang aku sangat2 bersyukur dengan kehidupan aku sekrang terima kasih ya allah.

No comments:

Post a Comment