Wednesday, October 27, 2010

hari yang hampa

hai tentawan korang sihat ke? aku ? ok jer cuma aku dah mula ok kan hati aku yang memang sedia tak ok ni hurmmmm cuma hari ni hati aku x der la sedih sedih macam semalam . hurmmmmmmmmmm pagi pagi lagi aku dah trime berita yang agak kurang menyenangkan haaaaaaaaa korang nak tau tak ? aku tak dapat jumpa mamat yang jaga bahagian unit pelajar la pulak pagi tadi dier ader tapi petang ni dier x ader la pulak bengang giler aku tapi bengang tu just sikit jer but kecewa yang lebih hurmmmm aku nak sanagt jumpa dier coz aku ader problem dalam U aku ni but ader jer halangan untuk hal ni kekadang aku putus asa gak but aku still kena trima coz nak atau tak suka atau tak aku terpaksa terima mesti kena trima jugak kalo tak lebih baik aku tak yah jadi manusia kalo x bleh nak tima kenyataan . tapi kekadang kenyataan sukar untuk aku terima sebab kenyataan tu pahit untuk ditelan hurmmmmm ni la nasib aku .

tapi kekadang aku tak bleh jugak nak salahkan nasib sebab aku percaya satu perkara kalo tuhan tu bagi macam macam dugaan kat kita makna nyer tuhan sayang sangat kat kita cuma kekadang kita atau pun manusia ataupun aku sendiri berat nak terima dugaan dari Nya bukan aku salahkan tuhan TIDAK sama sekali tapi aku hanyalah manusia biasa insan yang lemah kekadang aku tak kuat menghadapi cabaran dan dugaan seorang diri kekadang aku pun tersungkur jugak but susah aku nak bangun balik sekiranya tiada siapa yang sudi menolong untuk aku bangkit dari kegagalan . tapi aku bersyukur sesangat kerana walaupun sekarang ni aku menghadapi dugaan yang maha hebat tapi aku bersyukur kerana ader yang sudi mendengar luahan hati aku dan memberi pendapat serta pandangan yang bernas sehingga dapat menyejukkan hati aku serta meringankan bebanan hati yang sarat dengan persoalan serta kesalahan yang aku tidak tahu punca nyer datang dari mana ....... aku pasrah sekarang ni biarlah apa yang akan terjadi kerana jika aku melawan sekali pun tidak berguna kerana ia telah tertulis untuk diri ku trima kasih Ya Allah kerana memberi aku ujian serta dugaan ini kerana tanpa hadirnya dua perkara ini ia tidak akan menjadikan aku insan yang dapat menghadapi dugaan walaupoun ia agak sukar bagi ku untuk menerima tetapi aku harus terima . .......... kepada para pembaca blogger tima kasih kerana sudi membaca luahan hati aku di dalam blog ini kalau berkesempatan tinggalkan la komen anda............. terima kasih ...............

No comments:

Post a Comment